Hijrah
was posted at 3:29 PM with 0 comments

Assalammualaikum. Auw cak! Lulz.. Again gif I buat cendiri *duck face*

Hello *lambai tangan* Alhamdullillah, terima kasih Ya Allah kerana akhirnya tentera Israel menghentikan peperangan terhadap penduduk Islam di Gaza. Aku bersyukur sangat. Kenapa mesti perang sedangkan kita boleh duduk semeja berbincang? (Y)

Okay tajuk harini Hijrah. Apa yang hijrah tetiba ni? Haha takde aku nak cerita sikit pasal peng-hijrah-an aku dekat kau ni blog *buat muka minah gosip* So aku mula ye? Izin laluan lulz tetiba..

Aku mula bertudung 30 August 2011. Tahun lepas. Dah genap 1 tahun 2 bulan 22 hari maybe? K aku tak tahu nak kira haha. Cedih. Alhamdullillah, sekurang kurangnya aku dah penuhi satu kewajipan dalam Islam iaitu menutup aurat :) Mula nak pakai tudung pun sebab aku suka tengok perempuan pakai tudung. Comel je. Memula cakap dengan mak nak pakai tudung masa bulan puasa tu. Masa jumpa Adam comel tu lulz tetiba. Lepastu mak buat endah tak endah. Hmm biasalah anak terbiar memey cenggini. Tapi masa tu aku tak kisah pun, janji yang penting dah bagitahu mak yang aku nak bertudung.

Lepas je raya mula bertudung. Masatu pakai pahsmina nipis. Masatu tengah trend. Then bermulalah kisah hidup aku sebagai seorang minah poyo yang bertudung (Y).

Masuk tahun 2012, bermulalah krisis kehidupanku sebagai seorang remaja muda *sangat* Bukan krisis boypreng ni semua sebab aku takde boypreng. Krisis apa lagi, krisis kawan lerw *duck face* Aku sendiri yang runtuhkan persahabatan yang usianya 8 tahun lebih. Haha. Masatu memey down gilerzz. Aku bukan nak poyo tapi masa tengah dalam krisis besar *sangat* tu aku hari hari buat solat hajat, sunat semua dekat Allah minta baik balik. Tapi takde harapan nak pulih kembali katanya. Well Im damn fucking mad masatu. Tapi entah kenapa tiba tiba there's someone who stuck in my head while saying "Ini ketentuan Allah dik. Kau akan peroleh banyak hikmah atas kejadian ni. Percaya cakap aku dik. Allah merancang apa yang terbaik untuk kau. Dia takkan beri kau ujian yang melebihi had keimanan kau." Siapa orang tu? Arwah along aku :')

So Im listening to him. Aku cari sesuatu yang hilang dan kosong dalam hidup aku. Apa itu? Ya Agama. Selama 14 *tak masuk tahun ni* aku hidup dalam kejahilan. Meskipun aku bertudung dari tahun lepas, aku tak mencari keredhaanNya. Aku tak menguasai banyak tentang ilmu agama. Hari demi hari aku cuba dekatkan diri aku dengan Dia dan Alhamdullillah aku sekarang masih lagi cuba untuk menjadi hambaNya yang terbaik.

Memang banyak pun hikmah atas tragedi hitam *lulz* tu. Semua perkara yang baik je jadi dekat aku. No, Im not saying aku kawan dengan dia banyak benda buruk jadi but hmm. Lets keep it as a secret between me and Him. Aku kini sudah biasa bersendirian. Aku cuba untuk tidak bergantung hidup terhadap orang lain kecuali Allah. Di sekolah, aku sudah biasa alone. Kalau desperate sangat nak bercakap, I'll talking to anybody yang lalu lalang depan aku. Well since that thing happen, aku jadi lebih peramah sampai orang annoying lulz. But aku minta maaf afterwards.

Now on personally me iz happy with my life but not life with family lah. Asyik kena jadi kuli je. K yang tu tak suka. Suka life pasal kawan je k hihi. Entahlah mungkin suatu hari nanti Allah bagi kawan yang baik betul dekat aku hihi . Siapa tahu. Tapi seriously, gaduh dengan kawan not a little thing by one direction lulz xD Nampak je remeh tapi hmm. Kau lalui sendiri baru tahu.

Dah ah, sedih semacam je post ni. Muahaha. Kbye.